7 komentarzy

  1. blockajoana

    Uważam, że nie ma nic obraźliwego w tych plakatach, byłoby tak gdyby znalazły się na nich wizerunki konkretnych realnych osób. Sprawa jest na tyle poważna, że na alarm należy bić i podnosić świadomość i dobrze, że taka kampania powstała.

    • Ppp

      A ja w pełni podpisuję się pod tym artykułem rękami i nogami – TO JEST GRAFICZNY HEJT.
      A co do braku konkretności wizerunków – to nie jest konieczne. Wystarczy, by na rysunku był schematyczny obraz z zaznaczonymi charakterystycznymi cechami, jak sylwetka, kształt nosa, oczu lub kolor skóry.
      Pozdrawiam.

      • blockajoana

        Nie zauważyłam na tych plakatach ani konkretnego kształtu nosa, ani koloru skóry, a jeden z plakatów z wyraźną oponką wokół pasa zmobilizował mnie żeby spuścić wzrok i przyjrzeć się sobie czy nie mam za dużo tu i tam. Ponad 100 centymetrów w obwodzie pasa to realne zagrożenie chorobami układu krążenia, warto o tym pamiętać. W telewizji jest emitowana reklama: pod okienko z jedzeniem na wynos ( w domyśle jakiś tam ..drive) podjeżdża samochód, kierowca z widoczną nadwagą składa zamówienie na powszechnie znane i lubiane burgery w bułce i równie znane napoje. Pani w okienku powtarza zamówienie: dwa nadciśnienia, dwa zawały i trzy cukrzyce, tak mniej więcej. Czy to jest hejt?
        Pozdrawiam.

  2. zu2909

    Mam problemy z wagą. Po urodzeniu dzieci nigdy nie wróciłam „do siebie”. Raz chudnę raz tyję. Staram się być aktywna. Spacery, baseny, siłownie. Efektów nie widać . Ale cieszę się z powodu tej kampanii, mimo że nie jem hamburgerów. Jest dowcipna mądra i może kogoś obudzi. Nie uważam, że kogoś obraża. 90 procent otyłych zawdzięcza swą sylwetkę żarciu, a tylko 10 procent chorobom. Może ktoś się obudzi dzięki tej reklamie.

  3. blockajoana

    Plakat z napisem „ŻRYJ” i przekreśloną literką R ma bardzo pozytywny wydźwięk, ze słowa ŻRYJ powstaje słowo ŻYJ 🙂 Ta kampania wcale nie jest złośliwa jak sugerowałby tytuł artykułu.

  4. Rob

    Proponuję pewien eksperyment myślowy. Czy ktoś, kto uważa tę kampanię za słuszną, uważa się taże za jej adresata? Jeśli tak, to teraz drugi krok. Czy mobilizuje Cię ona do zmiany? Ciekaw jestem jaki odsetek społeczeństwa mógłby odpowiedzieć 2xtak. Bo jeśli 1xtak (albo co gorsza 0,5xtak: słuszna ale dla innych=wstydź się grubasie), to wg mnie pieniądze w błoto lub stygmatyzowanie a nie zmiana.

  5. metrios

    Jak reagują ludzie tak zawstydzani? Zjedzą coś na poprawę nastroju.! Druga rzecz to przemiana materii. Jeden je niedużo i tyje , drugi może zjeść konia z kopytami i nie przybiera na wadze.@blockajoana upraszcza sprawę jak hebel. Przyjdzie walec i wyrówna! W żywności jest mnóstwo chemii, bo ma być tanio, a że jest szkodliwie? To wstydz się grubasie!Załatwione!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *